8. osztály_digitális oktatás_A március 29-i feladatok megoldásai


Olvassák el Vámos Miklós Kavargatják a papírokat című novelláját és oldják meg hozzá a következő feladatokat:
·         Gyűjtsék ki a szövegből azokat az elemeket, amik azt jelzik, hogy diktatúra volt! (6-8 sorban)
·         Gyűjtsék ki azokat az elemeket, amik azt jelzik, hogy a szereplőnek volt valamekkora szabadságuk, mozgásterük! (6-8 sorban)
·         Milyen szakmára utal a novella címe? szerkesztő
·         Nézzenek utána és magyarázzák meg, mi a szövegben előforduló KISZ! Kommunista Ifjúsági Szövetség, a fiatalokat tömörítő pártállam szervezet
·         Magyarázza meg, mit jelent a novella következő mondata: „jellemes ember semmit nem vállal ezeknek”! a kommunista diktatúra alatt nem vállalnak komoly állai hivatalt, munkát
·         Nézzenek utána ki volt és pár mondatban mutassák be Aczél Györgyöt!

Nézzék meg a következő videót A mások élete című német filmből és válaszoljanak a következő kérdésekre:
·         Melyik országban játszódik a jelenet? NDK
·         Készítsen vázlatot a „tanóra” anyagából!

Oldják meg a következő oldalon található angol nyelvű feladatot és küldjék el a megoldásokat az  szmtortenelem@gmail.com címre.



Oldják meg a következő két feladatot és küldjék el a megoldásokat az  szmtortenelem@gmail.com címre.

Kádár-korszak jellemzői

a) a magánéletben
b) második gazdaság (magánszektor, másodállás)
c) Nem. Pl.: A hivatalos ideológia közösségi embertípus megteremtését fogalmazta meg. vagy A hatalom ellentmondásosan kezelte (pl. ideológiailag elítélte, aktuálpolitikailag támogatta.

Kádár-korszak
a) Pl. nincs szabadideje; vagy elhanyagolja a családját; vagy a társas kapcsolatai beszűkülnek; vagy túlhajszolt, egészségügyi állapota romlik.
b) Pl. a főállás alacsony bére; vagy megélhetési gondok; vagy így jutottak többletjövedelemhez.
c) Pl. ellenkezett a társadalmi egyenlőség tanával; vagy a másodállás növelte a jövedelmi különbséget, így aláásta a rendszer által meghirdetett társadalmi egyenlőséget.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. osztály_órai jegyzet_A zsidó állam története

7. osztály_órai jegyzet_A kiegezés

7. osztály_órai jegyzet_A jakobinus diktatúra