5. osztály_digitális oktatás_a május 4-i feladatok megoldásai
Munkafüzet
A falvak és lakóik
1.
2., 3., 1.
2.
eke, sarló, kasza
3.
szolgák, jobbágyság
4.
A földesúr saját kezelésű földjéből, a
jobbágytelkekből és a közös használatú területekből.
A ház körüli kert és egy földparcella a falu
határában.
5.
gazdaságilag, termény/pénz, munka,
elköltözését
Angol feladat
On the manor, the people who worked were called __serfs__________. In return for some land to farm, the serfs gave
some of their __crops__________ and
__ _____labor_____ to the lord of
the manor. They also paid to use the lord’s ___mill________ to grind their grain. Serfs also had to pay a tenth of
their crops, called a ____tithe_______
to the church. The serfs were not ___allowed______
to leave the land. But in return, the lord of the manor could not __force_______ them to leave the land
either. Serfs generally had a very ___hard___________
life. Their children began __work______________
at an early age clearing ___stones________
from the fields and chasing _____birds________
away from the crops.
Szorgalmik:
- Miről
lehetett következtetni egy lovag gazdagságára?
- öltözetéből,
várából
- Kik
alakították ki a lovagi eszményeket?
- az
egyháziak
- Melyik nem
igaz a lovagvárakra?
- a nagy
termek nagyon fényesek voltak
- a pompa
mellett a védekezés fejlesztését elhanyagolták
- télen meg
lehetett fagyni bennük
- a kis
szobák túlzsúfoltak voltak
- nem volt
benne kád vagy zuhanyzó
- az udvaron
általában sütőház, istálló és a szolgák lakhelyei voltak megtalálhatók
- Mi volt az
előnye és mi a hátránya a sodronypáncélnak?
- szabad
mozgást és erős védelmet biztosított, de nagyon nehéz volt
- Milyen
jellegű volt a „lovagi szerelem”?
- a
választott nő szinte elérhetetlen volt
- Milyen
ostromgépeket használtak?
- ostromlétrák,
faltörő kost
- Milyen állatok
voltak a jelképei Artur király ellenségeinek?
- oroszlán
Megjegyzések
Megjegyzés küldése